Hirdetés

Főoldal » Autó » Toyota Hilux 2015: új motorokkal támad a Hilux

Toyota Hilux 2015: új motorokkal támad a Hilux

2015. Július 13. 11:27

A Toyota Hilux az egyik legkedveltebb kisteherautó a piacon, végre megérkezett az új verziója, amely külsőleg nem sokat változott, a legnagyobb átalakulás a motorokat érintette. A reklámkampányban nagy szerepe lesz a két szuper dízelnek. 2015 a változás éve a kisteherautó piacon, aki tehette az elhúzta az autóváltást, mert valószínűleg a Toyota kisteherautójával egy időben landol a kereskedésekben az új Mitsubishi L200, őszre ígérik a felfrissült Ford Ranger/Mazda BT50 ikerpár eljövetelét.

Fotó: Toyota / Autoblogger /

Az új autók között kell említeni, a tavaly megújult Nissan Navarrát is.

Közben a surranópályán megérkezett az Isuzu, amely pár éve kapható csak hivatalosan hazánkban, de már a hazai értékesítési rangsor harmadik helyét foglalja el.

Fotó: Benedek Attila / Autoblogger / 

A „legrosszabb” hír vele kapcsolatban, hogy a hirdetések mellett, a suttogó propaganda is működik nála, mert a vásárlók egymásnak ajánlják a márkát… Ha ez nem lenne elég, ott a Volkswagen Amarok, amely szintén viszonylag új fiú a ringben, ráadásul a németek régen Hiluxot is árultak, VW jelvénnyel… (VW Taro)
A fentiek miatt is kell igyekeznie a Toyotának, amely a világ szinte összes országában árusítja a Hiluxot, amely első generációja 1968-ban indult hódító útjára. Mára legendává vált, de a vevők a jól fogalmazott reklám-szövegek, látványos képek helyett az alacsony fenntartási költségeket, kisebb fogyasztást és a megbízhatóságot jobban díjazzák. Itthon a vásárlók viszonylag kis százaléka vásárolja szabadidős célra a Hiluxot, a többség munkára használja a fekete lökhárítós, alapkivitelű autókat.

A kulcsszó: termikus hatásfok

A Toyota és a BMW együttműködésének az eredménye, hogy a személyautókba használt dízeleket már a BMW-től vásárolják a japánok, hogy ezentúl csak a benzinmotorokra és hibrid hajtásláncokra tudjanak fókuszálni. A LandCruiserekben és a kisteherautókban használt dízelek fejlesztését azért saját kézben tartották. A Hilux májusi, thaiföldi leleplezéskor elég kevés adatot adtak ki a motorokról, a sajtóanyagban csak a manapság szokásos mantra volt a csökkenő fogyasztásról, zajról, szilárdabb alvázról és az alacsony karbantartási költségekről.
Az első árulkodó jel az volt, hogy elvitték a 2,8-as dízelt a 36. Nemzetközi Bécsi Motor Szimpóziumra. Ez mutatja, hogy nem hétköznapi a hathengeres erőmű, aminek egyik újdonsága, hogy az elődnél 30 százalékkal kisebb turbófeltöltőt kapott, amely kb. ötven százalékkal gyorsabban építi fel a töltőnyomást.

Forrás: Toyota Global Newsroom

Az új feltöltőt a Toyota fejlesztette és gyártja házon belül. A LandCruiserekben is használt motor különlegessége a termikus hatásfok növelésében rejlik, amit többféle megoldással értek el.

Fotó: Toyota / Autoblogger /

Egyik a SiRPA rövidítéssel illetett bevonat, amely a dugattyú felső részén lévő, kiváló hőszigetelőképességű réteget jelenti, amely sziliciumdioxidból és az alatta lévő, porózus felületű eloxált alumíniumból áll. Eredménye a SiRPA alkalmazásának, hogy harminc százalékkal csökkent a dugattyú hőmérsékletének az ingadozása. Ehhez az újfajta technológiához csatlakozik a szívó szelep környékének a simább levegőáramlást biztosító kialakítása.

Fotó: Toyota / Autoblogger / 

Ezek a megoldások viszonylag egyenletes hőmérsékletet biztosítanak égéskor, ami segíti a magasabb nyomású, lézer precíz befecskendezést és a jobb levegő áramlást a hengerben. Ezek a fő elemei a Thermo Swing Wall Insulating Technolgy (TSWIN) néven futó megoldásnak, amely tisztább üzemet, 15 százalékos fogyasztás csökkenést és 25 százalékkal több nyomatékot hozott alacsony fordulaton.

Forrás: Toyota Global Newsroom 

Az Euro VI-os környezetvédelmi szabvány miatt változott a kipufogógázok tisztítási mechanizmusa is, a korábban használt kipufogó rendszer 18 darabból állt, az új háromból. Köztük van az elődnél 30 százalékkal kompaktabb katalizátor is. A motor technikát azzal zárjuk, hogy a japánok megadták a 2,8-as és a belépő szintet képviselő 2,4 literes, négyhengeresnek az 1200-as fordulathoz tartozó nyomaték adatait: ez 370 Nm és 330 Nm…

További motorok

A csúcsdízel mellett szerepet kap még a négyhengeres, amely 150 lóerőt teljesít 1200-as fordulaton, a 330 Nm nyomatékát pedig 1600 és 2000 között adja le. Felénk nem kerül forgalomba az amerikai piacon árusított kisteherautókból és szabadidő-autókból ismerős, négyliteres, V6-os benzines (280LE) és a 2,7 literes négyhengeres (163 LE).
A fogyasztás csökkentéshez hozzájárulnak a sebességváltók is, a hatsebességes automata is úgy lett átdolgozva, hogy gazdaságosabb legyen a működése, ezen felül öt és hatsebességes kézi kapcsolású váltók választhatók az új Hiluxhoz.

Változatok a munkára

A legfrissebb Hilux háromféle karosszériával kerül a kereskedőkhöz, a kétajtós fülkét hosszú plató tudja követni. A köztes megoldást a négyajtós és a két nyílászárós fülke között a kissé hosszabbított fülke jelenti.

Fotó: Toyota / Autoblogger / 

Szerencsére nem csak a kabinok között lehet válogatni, az újdonságnál háromféle futómű variáció is elérhető. Az alapot a mindennapi munkára és igénybevételre tervezett jelenti, aki nagy terheket cipel, cudar körülmények között, annak Heavy-duty kivitel javasolható. Ha valakinek a vállalkozása, tevékenysége nem kíván ennyire kemény körülményeket, annak a Comfort javasolt.
A műszerfalon megjelent az érintőképernyő, ezen felül a megszokott, egyszerű, nem túl komplikált haszonjárműves műszerfal található a Hiluxban.

Műszaki adatok

Hossz/szél./mag.: 5335/1855/1820 mm
1GD-FTV                        2GD-FTV
Hengerűrtartalom (cm3): 2754                                        2393
Teljesítmény/ fordulaton (LE): 174/3,400                 150/1,200
Nyomaték/ fordulat) 450/1,600 – 2,400                    330/1,600 – 2,000
Nyomaték 1200-as fordulaton: 370Nm                         330 Nm

Szerző: Benedek Attila / Autoblogger.hu /

Az Autoblogger.hu a Motiválódok online újság partnere!

Hirdetés

Vissza

motivalodok.hu - Egy jó irány nem visz zsákutcába

© 2017 www.motivalodok.hu - Minden jog fenntartva.