Hirdetés

Főoldal » Mindennapok » Tények és tévhitek a csokoládé hatásáról

Tények és tévhitek a csokoládé hatásáról

2015. Július 07. 15:56

Hízlal, rontja a fogakat és páran nehez tudják megemészteni, mégis esszük és nehezen mondunk le róla. Bizonyos embereknek érdekében áll a csoki előnyeit, vagy éppen a káros hatásait hangoztatni. A cikkemben pártatlanul szeretném bemutatni, mit is érdemes tudni róla.

Fotó: Flickr / Creative Commons / cyclonebill / Illusztráció

A megfelelő mennyiségben elfogyasztott csoki nem okoz semmilyen emésztési panaszt. Orvosok szerint az édesség mindössze egyetlen órát tölt a gyomorban. Nem lehet párhuzamot vonni, hogy melyik csoki az „egészségesebb”, más összetevőket tartalmaz az ét, tej és fehércsoki. Az étcsokiban több a zsír, a tejcsoki több cukrot és tejet tartalmaz, ezáltal több kalciumot is.

A csokikkal könnyedén be lehet fürdeni. Nagyon nem mindegy, hogy milyen minőségüt teszünk be a bevásárlókosarunkba. Minél magasabb a kakaótartalma annál több zsírt tartalmaz, és minél alacsonyabb a kakaótartalma, annál több cukrot adnak hozzá.

Tagadhatatlan a tény, hogy a csoki hízlal. Viszont egy kiegyensúlyozott, egészséges étrendbe könnyedén bele lehet illeszteni egy kis nassolást.

A végére jöjjön egy kis pozitív információ is. A csokoládéban lévő tannin egy aktív antioxidáns. Védelmet nyújt a szabad gyökök ellen, amelyek károsíthatják a szöveteket, valamint szív- és érrendszeri betegséget okozhatnak.

Sok E-vitamint, béta-karotint és rezet tartalmaz, amelyek szintén fontos antioxidánsok. A benne megtalálható kálium vérnyomáscsökkentő hatású. Ezek mellett figyelemre méltó még a koleszterinszint-csökkentő hatása, ami elsősorban a magas kakaótartalmú csokoládékra igaz. Napi 10 g étcsoki elfogyasztása kedvezően hat az egészségre.

Szerző: Dohoczki Máté 

Hirdetés

Ajánlott cikkek:

Vissza

motivalodok.hu - Egy jó irány nem visz zsákutcába

© 2017 www.motivalodok.hu - Minden jog fenntartva.