Hirdetés

Főoldal » Üzleti világ » Legendás a magyar észjárás – interjú a Feel Flux feltalálóival

Legendás a magyar észjárás – interjú a Feel Flux feltalálóival

2015. Április 03. 13:39

Somlyó Tamás és Lányi Ádám találmánya egy remek ötlet eredménye, ami nagy sikernek örvend a nemzetközi piacon. Ránézésre egyszerű, a háttérben viszont hosszas tervezői munka áll, amely során a Lenz-törvény formát öltött és szemet kápráztat. Az inspiráló, mágneses elven működő játék nem egynapos történet, a Feel Flux mögött egy üzlet, egy brand is épül. Interjúnkban Ádámmal beszélgettünk sikertörténetükről.

Fotó: Feel Flux

Az egyszerűnek tűnő találmány egy meglehetősen összetett fizikai eredményre, a Lenz-törvényre épül. Hogyan jött a felismerés számotokra, hogy pont ezt a törvényt lenne érdekes „formába” önteni? Mi volt a kezdeti motivációtok?

 

Léteznek a fizikának olyan törvényszerűségei, amelyek ellentmondanak a hétköznapi élet tapasztalatainak, és váratlan, meglepő jelenségeket okozhatnak. Ezeknek a jelenségeknek egy jó részét már ismerjük, elég a fel nem boruló pörgettyűre, az érthetetlenül egyensúlyozó giroszkópra, vagy akár a mágnesre gondolni. A Lenz törvény is képes ilyen váratlan hatást létrehozni, ha a megfelelő kísérleti eszközökkel rendelkezünk. Ahhoz azonban, hogy látványos eredményt kapjunk, olyan extrém erősségű mágnesre, és nagy falvastagságú villamosan vezető csőre van szükség, ami nehezen beszerezhető, termék formájában pedig mostanáig nem volt kapható. Mi azt szerettük volna, hogyha ez a jelenség minél szélesebb körben ismertté válhatna, és minél több ember átélhetné az első találkozás „Aztaaa...!” élményét. Azt akartuk, hogy a jelenség eljuthasson azokhoz, akik első kézből szeretnék megtapasztalni a különös kölcsönhatást és elkápráztatni a barátaikat.

Forrás: FeelFlux

A Feel Flux nagyon erős pontja, hogy egy jó értelemben vett kényszerérzetet ad az embernek, ami motivál a játékra. A játékélmény megteremtése mekkora részt foglalt el a tervezési folyamatban? Milyen tulajdonságokra szerettétek volna leginkább felépíteni a produktumot?

 

Az első prototípusokat kipróbálva rögtön tudtuk, hogy a jelenség már magában elég erős ahhoz, hogy biztosítsa a termék létjogosultságát. Mi azonban szerettünk volna még valamit hozzáadni az élményhez, hogy ne csak egy érdekes és szép kísérlet, hanem egy izgalmas és hosszú távon is kihívásokat jelentő játék jöhessen létre. Ekkor jött az ötlet, hogy készítsünk egy olyan változatot, ami ügyességi játékként is funkcionál. A Skill Flux-ra keresztelt termék a nyújtani kívánt lehetőségeket számba véve gondosan át lett gondolva, és valóban nagyon addiktívra sikerült. Egy igazi „easy to play, hard to master” játék lett, azaz azok számára is élvezetes, akik először veszik a kezükbe, ugyanakkor komoly kihívásokat tud állítani azok elé, akik belevetik magukat a játékkal bemutatható nehéz trükkök világába. Nagy örömünkre szolgál, hogy a zsonglőr társadalomból nemzetközileg is egyre több megkeresést kapunk.

 

Már az ötlet megszületésekor tudtátok, hogy egy üzlet is felépíthető a projekttel együtt, vagy később jött a felismerés?

 

Először az volt a tervünk, hogy a fizika és a különös design tárgyak iránt érdeklődőket fogjuk tudni megcélozni. Az Skill Flux megtervezésével azonban kibővült a kör, és a klassz ügyességi játékokra fogékony fiatalokat is célba vettük. Mindkét irány elég széles vevőkörrel rendelkezik világszerte, reméltük, hogy ha elég emberhez el tudunk jutni, akkor vevőkre is találunk majd.

Fotó: Lányi Ádám és Somlyó Tamás

A játékot az Indiegogo nevű, közösségi finanszírozású oldalra vittétek. Mik voltak a kezdeti várakozásaitok? Éreztétek, hogy robbanó sikere lesz az oldalon?

 

A siker mértéke viszonyítás kérdése. Amikor befejeződött az Indiegogo projektünk, akkor itthon a legsikeresebb teljes egészben magyar közösségi finanszírozású kampányává váltunk. Az Indiegogo oldalhoz viszonyítva azonban egy kis projekt voltunk, a legsikeresebbektől több nagyságrenddel elmaradtunk. Hozzá tartozik a képhez azonban az is, hogy mi az egészet egyetem mellett, én személy szerint diploma írás és MSc. államvizsga közben folytattam, valamint az indulásig a teljes ráfordított összeg alig pár tízezer forint volt fejenként. Utólag azt gondolom, hogy a kiadásainkhoz képest elég szép eredményt értünk el, az idő közben szerzett tapasztalataim alapján viszont azt látom, hogy komolyabb PR és marketing ráfordítással biztosan még sikeresebbek lehettünk volna. A közösségi finanszírozás esetén a siker kulcsa az, hogy hány emberhez tud eljutni a projekt.

 

Mekkora rálátásotok van a piacra, a hasonló, fizikai törvényszerűségeken alapuló játékok tekintetében? Szerintetek mi adja a Feel Flux varázsát?

 

A Feel Flux varázsát egyértelműen a már-már antigravitáció-szerű, különös kölcsönhatás adja. Mi ehhez annyival járultunk hozzá, hogy olyan formába öntöttük a kísérletet, ami sokak számára önmagában is egy kellemes, szép, megnyugtató termék érzetét kelti. Az egyedi hatás miatt a konkurencia meghatározása is nehézkes. Az ügyességi játékoknál egyszerűbb dolgunk van, ott leginkább a nagyon népszerű jojóval és a kendamával szállunk ringbe, ezekből a termékekből több százezret adnak el évente. Az inkább a hatásra összpontosító réz változat esetében közvetlen konkurencia nincs, inkább arra építünk, hogy az erre fogékony embereknek ez a termék kell. Nincs rá szükségük, de ha meglátják, tudják, hogy kell.

Fotó: Skill Flux

Korosztálytól független játéklehetőségről beszélünk. Az üzlet szempontjából be lehet határolni a piaci igényeket a korosztályok tekintetében?

 

Arra számítunk, hogy az olcsóbb, alumíniumból készült ügyességi játék, a Skill Flux leginkább a fiatalok (14-30) közt lesz népszerű. A réz változat drágább, elegánsabb, látványosabb, de trükközésre kevésbé alkalmas, így az várhatóan az idősebbek közt is hasonló népszerűségre számíthat.

 

A játékélmény mellett nem szabad feledni az ötlet tanító erejét sem, hiszen szemlélteti is a Lenz-törvényt. Elképzelhető, hogy belátható időn belül az iskolák állandó bemutató-eszköze legyen a Feel Flux?

 

Nem titkolt célunk, hogy az iskolákba is eljuttassuk a terméket. Már eddig is sok megkeresést kaptunk fizikatanároktól, akik a Feel Flux-al szerették volna színesíteni az órájukat. A jelenség mögötti összefüggések nem egyszerűek, nagy segítség és erős motiváció a diákoknak az, ha figyelemfelkelő, szép formába öntve tapasztalhatják meg az egyenletek közvetlen hatását. A tanárokat mindig nagy örömmel és egy kis kedvezménnyel várjuk.

Fotó: Feel Flux , Skill Flux

Mit jelent számotokra a Feel Flux eddigi sikere? Esetleg gondolkodtok valami új találmányban, fejlesztésben?

 

Nagyon nagy örömmel és meglepetéssel töltött el minket az, hogy az Indiegogon elért teljesítményünk itthon ekkora média visszhangot keltett, és nagyon sok emberhez eljuthatott. Büszkék vagyunk az eddigi eredményeinkre, de természetesen azt szeretnénk, hogy a termék igazi sikere még csak most jöjjön. Az eddigi látszólagos siker nagyon sok munkával, de szinte elhanyagolható anyagi megtérüléssel járt. Most azon dolgozunk, hogy immár nem egyetem melletti projektként, hanem teljes értékű vállalkozásként is sikeresek lehessünk, a Feel Flux pár év múlva felsorakozzon a legmenőbb ügyességi játékok közé, valamint megtalálja a helyét minél több iskolában, és otthoni íróasztalon. Új ötleteink mindig vannak, nem kizárt, hogy egyszer új termékkel bővüljön a paletta, egyelőre azonban teljesen lefoglalnak minket az üzletfejlesztéssel kapcsolatos teendőink. Ha majd a Feel Flux megáll a saját lábán, eljön az ideje a folytatásnak.

 

Szerző: Gyeszát Zsolt 

Hirdetés

Ajánlott cikkek:

Vissza

motivalodok.hu - Egy jó irány nem visz zsákutcába

© 2017 www.motivalodok.hu - Minden jog fenntartva.