Hirdetés

Főoldal » Üzleti világ » Meghódítják a sörfőzés piacát - interjú a Brewie egyik ötletgazdájával

Meghódítják a sörfőzés piacát - interjú a Brewie egyik ötletgazdájával

2016. Február 15. 19:59
Meghódítják a sörfőzés piacát - interjú a Brewie egyik ötletgazdájával - Kép 1.

Létezik egy kompakt, minőségi sörfőzésre képes találmány, úgy hívják, hogy Brewie. És ráadásul magyar ötlet eredménye! Az innovatív termékről beszélgettünk Pál Marcellel, a Brewie egyik alapítójával.

A házi sörfőző-géppel a legsikeresebb közösségi finanszírozásból épülő startup vállalkozást jegyzik Magyarországon.

Az ötlet ereje nem megkérdőjelezhető – eddig nem volt ilyen kompakt, minőségi sörfőzésre alkalmas „otthoni masina”, vagy ha volt is, egészen más kivitelezésben. Mégis honnan jött az ötlet, hogy pont ezt a terméket valósítanátok meg?

 

Az ötlet 2013 nyarán született meg, amikor Andris – középiskolai barátom és egyik társalapító – áthívott minket sörözni, ahol megmutatta saját főzetét. Én addig a pontig nem is tudtam, hogy lehetséges otthoni körülmények között sört készíteni, úgyhogy el kezdtem Andrist faggatni, hogy is működik ez az egész. Elmondta, hogy már 60 forintból lehet fél liter sört főzni a bolti 200 forintos ár helyett, viszont kiderült, hogy ehhez rengeteg helyre, időre és nem kevés szakértelemre van szükség. Összesen 8, akár 10 órát is igénybe vehet, mire valaki lefőz 20 liter sört. Ez egyetem és munka mellett kivitelezhetetlen hobbinak tűnt, azonban a 60 forint üvegenként annyira megragadt a fülemben, hogy nem tudtam ennyiben hagyni. Elkezdtünk ötletelni, hogy lehetne idő és hely takarékosabbá tenni a folyamatot és ekkor jött az automatizálás ötlete. Eredetileg a cél az volt, hogy legyen egy saját gépünk, amivel bármilyen sört le tudunk főzni alacsony áron. Közben, ahogy egyre mélyebben beleástuk magunkat a témába, rájöttünk, hogy bár vannak már próbálkozások, de ilyen kompakt megoldás még nincs a piacon. A pozitív piaci visszajelzések után pedig úgy döntöttünk belevágunk: csinálunk egy sörfőzőgépet, amivel bárki elkészítheti a saját sörét otthon.

 

Miért startup vállalkozás lett a találmányból? Nehezen lehetett volna megnyerni külső befektetőket, annak ellenére is, hogy piaci rést találtatok?

 

Ha az ember terméket akar vinni a piacra, ahhoz kell egy cég mögé. Az, hogy startup vállalkozás vagyunk az szimplán, annyit jelent, hogy a termék vagy szolgáltatás nemzetközileg jól skálázható és várhatóan nagy léptékben, s gyors ütemben tud növekedni.

 

A főzéshez szükséges alapanyagokat is – komló, maláta, élesztő – mint a teafőzéshez használt filtereket rendelkezésre bocsájtjátok. Ennek mi a háttere, ezt lehet tudni?

 

Élelmiszeriparban használt és elfogadott poliészter zsákokban adjuk a hozzávalót. Ez azért praktikus, mert könnyebb kezelni a használt alapanyagokat és a tisztíthatóságot is segíti.

Fotó: www.brewie.org 

Sok esetben a dizájn adja el a terméket. Ti milyen vezérfonalak mentén gondolkodtatok a tervezéskor?

 

A cél az volt, hogy egy sörfőzésben formabontó, de amúgy letisztult egyszerű dizájnt kapjon a gép, ami bármilyen környezetben jól fest. Így a sörfőző büszkén kiteheti a konyhában is, nem kell a pincében rejtegetni.

 

Mit tapasztaltok, milyen a Brewie célközönsége? Kik rendelik meg a terméket?

 

Úgy tapasztaljuk, hogy 98 százalékban külföldiek, általában egyetemet végzett, 35 év körüli férfiak. Főleg Észak-Amerika, Nyugat-Európa és egyéb angol nyelvterületek a célpiacaink.

 

Elképzelhető, hogy lesz „kistestvére” is a masinának, ami közelebb áll az átlagember pénztárcájához, vagy egyelőre nem gondolkodtok ebben?

 

Ez kivitelezhetőség kérdése, ha technológiailag megoldható, akkor igen, viszont biztosan lesz egy vonal, ami alá egy kisebb gép árát sem lehetne vinni.

 

Nincsenek pontos adataim, de valószínűleg a legtöbb pénzt gyűjtött magyar startup vállalkozás a tiétek, hiszen 700 ezer dollár felett van a jelenlegi összeg, ami igazi sikertörténet. Milyen visszajelzés ez számotokra? Gondoltátok volna ezt az elején?

 

Igen, jelenleg mienk a legsikeresebb magyar közösség finanszírozási kampány. Emögött rengeteg előkészület volt, így az eredmény egybevágott az elvárásokkal.

 

Ha csak a magad részéről kellene megfogalmaznod – életed projektje a Brewie, vagy más is motivál még a jövőt illetően?

 

A Brewie remélhetőleg az első projekt a sok közül. Az elejétől kezdve úgy terveztük, hogy ez egy amolyan “tanuló” projekt lesz és később még sok minden másba szeretnénk belekezdeni. Azt nem tudjuk, hogy életünk projektje-e, de az biztos, hogy imádjuk. Ezalatt a két év alatt olyan dolgokat tanultunk meg, amit sehol máshol nem lehetett volna és ez a tudás és tapasztalat számunkra felbecsülhetetlen.

Szerző: Gyeszát Zsolt

Hirdetés

Ajánlott cikkek:

Vissza

motivalodok.hu - Egy jó irány nem visz zsákutcába

© 2017 www.motivalodok.hu - Minden jog fenntartva.